ضرورت داشتن سایت برای کسب و کارها و اهمیت داشتن سایت در بهترین شرکت بروجرد
  • نویسنده :
  • 1401-10-01

ضرورت طراحی سایت برای کسب وکارها

در دنیایی که بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام می شود روی آوردن صاحبان کسب و کار های فیزیکی به روش آنلاین و فروش و فعالیت از طریق وب سایت امری طبیعی است. دنیای اینترنت آنقدر گسترده است که با وجود میلیون ها وب سایت باز هم سایتهای نوپا برای رقابت در دنیای اینترنت شانس پیشرفت بالایی دارند.

درواقع برای رشد کسب و کارهای فیزیکی و اینترنتی( تلگرام، اینستاگرام و...) نیاز به وجود وبسایت هست. چراکه در صورت بروز مشکلات پیش بینی نشده ضربه ای به کسب و کار وارد نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم مزایای داشتن وب سایت برای انواع کسب و کار را برای شما عزیزان بیان کنیم.

چند مورد از مزایای داشتن وب سایت برای انواع کسب و کار

1. صرفه جویی در زمان

2. برند سازی راحت

3. افزایش مشتری

4.هزینه راه اندازی کم

5. فروش شبانه روزی

صرفه جویی در زمان اولین دلیل داشتن سایت برای انواع کسب و کار

تمام اعتبار یک کسب و کار اعم از سنتی و خانگی به مشتریان آن کسب و کار است. اگر مشتری از خدمات شما رضایت داشته باشد قطعا به مشتری دائم تبدیل خواهد شد و شما را به بقیه معرفی می‌کند. اما نکته حائز اهمیت این است که صاحبان کسب و کار چطور می توانند در زمان مصرفی خود و مشتریان صرفه جویی کنند؟!

فرض کنید شما مدیر یک آموزشگاه هستید. دانش پذیر یا کارآموز برای اطلاع از کلاس های موجود در آموزشگاه، زمان، هزینه، نام استاد و رزومه ی استاد، به صورت حضوری یا تلفنی با شما در ارتباط است. چقدر زمان نیاز است تا شما بتوانید به درستی کارآموز را راهنمایی و متقاعد کنید که آموزشگاه شما می تواند نیاز های او را برآورده کند؟! حال به این فکر کنید که در روز به چه تعداد از افراد باید دقیقا همین سوالات را پاسخ دهید؟!

در صورتی که آموزشگاه شما وب سایت اختصاصی داشته باشد، با قرار دادن محتوای مفید و کاربردی و به راحتی میتوانید در زمان خود و کارآموز صرفه جویی کنید. همچنین میتوانید با پاسخ دادن به سوالات کاربران در مقالات جداگانه نیز در زمان صرفه جویی کنید. نیاز نیست که کارآموز حتماوارد آموزشگاه شود یا تلفنی تماس بگیرد تا پاسخ سوال های خود را دریافت کند. از طریق سایت آموزشگاه همه ی سوالات و ابهامات ذهنی او برطرف می شود.

این تنها یک مثال بود برای همه کسب و کار ها اعم از فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، آموزشی و... میتوان مثال های مشابه در نظر گرفت. بنابراین سایت شما باعث می شود که مشتری زمان کمتری را برای خیلی از نیاز های خود صرف کند. همین نکته میتواند تاثیر زیادی در رضایت مشتری داشته باشد.

برندسازی راحت دومین دلیل داشتن وب سایت برای انواع کسب و کارها

هیچ کس از روی شانس یا یک اتفاق صاحب یک برند شخصی و قدرتمند نشده است. به طور کلی برند سازی به اقداماتی گفته می شود که در شکل دهی و ایجاد یک تصویر از شرکت و کسب و کار شما در ذهن و دید مخاطب کمک میکند. برند سازی کار پیچیده ای نیست. شما میتوانید با طراحی سایت حرفه ای و نمایش محصولات و خدمات خود، بهینه سازی و سئو ی سایت، افزایش کیفیت محصولات و خدماتتان طراحی یک لوگوی انحصاری و برجسته کردن آن از طریق شبکه های اجتماعی برند سازی خود را شروع کنید.

با استفاده از برندینگ شما در ذهن مخاطب خواهید ماند. در حقیقت برند سازی موجب می شود شما تجربه ای خاص را برای کاربران وب سایت خود ایجاد کنید. در این صورت کاربران هیچ وقت نام برند شما را از فراموش نمی‌کنند. همچنین مشتریان شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد.

سودآوری از طریق جذب مشتری از فواید مهم برند سازی برای وب سایت است. یک طراحی سایت خوب می‌تواند در برندینگ شما تاثیر مثبتی داشته باشد. در ذهن تمامی مشتریان و کاربران شما این باور وجود دارد که شما حتما دارای وب سایت هستید. چرا که در عصری زندگی میکنیم که اکثر کارها و نیاز های ما از طریق اینترنت انجام و برآورده می شود. بنابراین اولین سوالی که در ذهن مخاطب و مشتری شما بعد از شنیدن نام برندتان پیش می آید این است که آیا این برند وب سایت معتبری دارد؟!

طراحی وب سایت حرفه ای برای کسب و کار سنتی و خانگی باعث می شود رفتار های مصرف کنندگان و مشتریان را در نظر بگیرید. می توانید متوجه شوید که کاربر از چه صفحاتی بازدید کرده است. از چه صفحاتی زودتر خارج شده و کاربران با جستجوی چه کلماتی وارد سایت شما شده اند. این اطلاعات به شما کمک میکند تا بتوانید نیاز های مشتریان خود را از طریق وب سایتتان کشف کنید. و خود را برای برآورده کردن آنها آماده کنید. طراحی سایت برای هر نوع کسب و کاری باعث افزایش اعتماد مشتریان شما می شود و این موضوع در برند سازی تاثیر زیادی دارد. در صورت تمایل به مطالعه بیشتر میتوانید مقالات؛

بهترین شرکت طراحی سایت

قیمت سایت فروشگاهی

طراحی رایگان سایت

طراحی سایت چند زبانه

را بخوانید.

افزایش مشتری سومین دلیل داشتن وب سایت برای انواع کسب و کارها

وجود رقابت در کسب و کارها یکی از مهم ترین روش ها جهت افزایش مشتری و فروش است. لازمه ی رقابت به روز کردن خود با دانش روز در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و به روز کردن کسب و کار است. امروزه یکی از روش های رقابت کسب و کارها استفاده از قدرت وب سایت است.

وقتی کسب و کار ها به صورت سنتی در حال انجام باشد مشتری ها همه در محدوده همان شهر یا محله و مکان هستند. در صورتی که اگر کسب و کارتان را در حوزه اینترنت گسترش دهید و وب سایت مناسب کسب و کارتان را راه اندازی کنید علاوه بر همان مشتری های قبل که به صورت حضوری بودند، با رشد سئوی سایت و تعداد بازدید سایت رشد صعودی می‌کند. و فروش سایت در راستای آن افزایش می یابد. از همه جای کشور می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز فروش داشته باشید. بنابراین یکی از دلایل لزوم داشتن وب سایت برای انواع کسب و کار افزایش مشتری است.

هزینه راه اندازی کم چهارمین دلیل داشتن وب سایت برای انواع کسب و کارها

از مهم ترین مزایای راه اندازی و طراحی سایت برای کسب و کار های سنتی و خانگی کم هزینه بودن آن است. شما با هزینه کم میتوانید وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید. بعد با گسترش کسب و کارتان نیازهای کسب و کارتان را دوباره بررسی کرده، وب سایتتان را به روز رسانی کنید و امکانات بیشتری به وب سایت اضافه کنید.

سایتهایی که با ورد پرس راه اندازی می شوند نسبت به سایت هایی که به صورت اختصاصی کدنویسی می شوند هزینه کمتری دارند. در مقاله ای جداگانه مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ذکر شده رجوع کنید

فروش شبانه روزی(۲۴ ساعته)

کسب و کارهایی که در حوزه ی اینترنت بنا شده اند برخلاف کسب و کارهای خانگی و سنتی هیچ وقت تعطیل نمی‌شوند. شما حتی در روزهای تعطیل یا در مسافرت هم می توانید از طریق سایت فروش داشته باشید. در صورتی که برای کسب و کارتان وب سایت طراحی کرده باشید و فروش از طریق سایت باشد به استخدام چند ادمین برای پاسخگویی به پیام های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام نیاز ندارید. از طرفی در هزینه ها صرفه جویی می شود و فروش در ساعات مختلف شبانه روز اتفاق می افتد. برای مثال یک مشتری ساعت ۱۰ شب خرید خود را انجام می دهد و مشتری دیگر ۵ صبح خرید خود را نهایی می‌کند.

در واقع در زمانی که شما خواب هستید از وب سایت تان درآمد زایی می کنید. ولی برای کسب و کار های سنتی این امکان وجود ندارد که ساعت ۳ صبح فروش را تجربه کنند. به عبارت دیگر فروش در کسب و کار های سنتی در بازه ی زمانی خاص صورت می گیرد. بنابراین کسب و کار های خانگی و فیزیکی برای دوام و فروش همیشگی خود نیازمند به وب سایت فروشگاهی هستند.

نظرات : (2)


None
1401-12-01

منظورتون از کسب و کارهای سنتی و خانگی همین پییج های اینستاگرام؟ خب هر پیج اینستاگرام بخواد طراحی سایت برای کسب و کارش انجام بده میدونید چقد تعداد سایت های فروشگاهی زیاد میشه و چقد رقابت سخت؟

پاسخ
None
1401-12-02

خیلی از کسب و کارهای سنتی یا فیزیکی در حال حاضر در اینستاگرام پیج فروشگاهی دارند. بله منظور از کسب و کارهای خانگی پیج ها و صفحات اینستاگرامی تلگرامی و... است که فعالیت آنها فقط از طریق فضای مجازی ست. تعداد سایت های فروشگاهی در حال حاضر هم زیاد هست اما برنده رقابت سایت هایی هستند که ساختار کاربر پسند و سئوی اصولی و قوی داشته باشند.