قیمت سایت فروشگاهی و قیمت طراحی و ساخت سایت. بهترین قیمت  سایت فروشگاهی با استفاده از هوش مصنوعی
  • نویسنده :
  • 1401-11-07

عوامل موثر در قیمت سایت فروشگاهی

امروزه اینترنت بستر مناسبی برای همه ی کسب و کارهاست. حتی بسیاری از خریدهای روزانه از طریق فروشگاه های اینترنتی انجام می شود. سایت های فروشگاهی جز محبوب ترین سایت ها بین کاربران اینترنت است. و روز به روز به تعداد این نوع سایت ها اضافه می شود. شاید شما نیز صاحب کسب و کاری فیزیکی باشید و به تازگی به فکر طراحی سایت فروشگاهی افتاده باشید قطعا سوالات زیادی برای شما پیش می آید.

قیمت سایت فروشگاهی چقدر است؟! یک سایت فروشگاهی چه امکاناتی باید داشته باشد؟! یا چطور یک سایت فروشگاهی داشته باشم؟!. طراحی یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای و موفق نیازمند توجه به چندین عامل است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تعیین قیمت است. قیمت سایت فروشگاهی باید عادلانه و متناسب با ارزش و خدماتی باشد که ارائه می‌دهد. در این مقاله، به بررسی عوامل مهم در تعیین قیمت سایت فروشگاهی می‌پردازیم.

طراحی سایت فروشگاهی

قبل از اینکه به قیمت سایت فروشگاهی بپردازیم بهتر است در مورد طراحی سایت فروشگاهی اطلاعاتی را با شما عزیزان در میان بگذاریم. کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای رقابت در فروش آنلاین، همچنین بالا بردن سطح درآمد خود باید کسب و کار فیزیکی خود را به کسب و کار آنلاین تبدیل کنند. طراحی سایت فروشگاهی اولین قدم برای آنلاین کردن کسب و کار است. ولی به این معنی نیست که شما فعالیت فیزیکی کسب و کارتان را از دست بدهید یا کنار بگذارید. برعکس علاوه بر فروش حضوری، فروش ۲۴ ساعت آنلاین را نیز تجربه خواهید کرد.

استفاده از سایت ساز ها:

ویرامند استفاده از سایت ساز ها را برای کسب و کارها پیشنهاد نمی‌دهد. زیرا همه ی سایت ساز هایی که در حال حاضر وجود دارند کامل و بدون نقص نیستند. امنیت کافی را برای کاربران سایت فروشگاهی و صاحبان وب سایت فراهم نمی‌کند همچنین امکان توسعه سایت در آینده وجود ندارد.

 بعد از تحویل سایت متوجه می شوید همه ی امکانات مورد نیاز شما را پوشش نداده است. و برای داشتن یک سایت فروشگاهی با امکانات و نیاز های مورد نظرتان مجبور به نادیده گرفتن سایت فعلی و طراحی سایتی دیگر به روش وردپرس یا کدنویسی اختصاصی می شوید. که این کار فقط چند برابر کردن هزینه و قیمت طراحی سایت فروشگاهی تان را در پی دارد.

بنابر این اگر در جستجوهای خود به مطلب با تبلیغاتی برخورد کردید که در آن قیمت سایت فروشگاهی را ارزان تر از چیزی که در ذهنتان است پیشنهاد داده بود باید به سایتی که تحویل می گیرید شک‌کنید. چرا که سایت فروشگاهی مانند سایت شخصی یا شرکتی با امکانات محدود نیست، سایت فروشگاهی وبسایتی پیچیده با امکانات بسیار زیادی است که در وهله اول باید امن، کاربر پسند و زیبا باشد. چنین وب سایتی قطعا هزینه ای خیلی بالاتر از ۵۰۰ هزارتومان دارد.

استفاده از وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی:

وردپرس سیستم مدیریت محتوای رایگانی است که به کاربران اجازه می دهد وب سایتی بر اساس علایق و امکانات مورد نظرشان طراحی کنند. بدون داشتن دانش برنامه نویسی هر شخص عادی می‌تواند برای خود یا کسب و کارش وب سایتی را طراحی کند. پلاگین های رایگان زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

ولی اگر بخواهید یک سایت فروشگاهی حرفه ای برای کسب و کار و برندتان داشته باشید با پلاگین های رایگان نمیتوانید این کار را انجام دهید. و مجبور به خرید پلاگین هایی با هزینه های بالا و سپردن کار به متخصصان این حوزه می شوید. این موضوع بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر زیادی دارد.

طراحی سایت اختصاصی:

اگر کسب و کارتان بزرگ است یا اگر قصد دارید کسب و کارتان را گسترش دهید پیشنهاد ویرامند به شما طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی است. سایت فروشگاهی اختصاصی دقیقا بر اساس امکانات مورد نیاز شما و کاربران شما از صفر کد نویسی می شود. و مناسب اغلب کسب و کارهاست چرا که برای برند سازی به یک وب سایت حرفه ای نیاز است.

امکانات سئو و بهینه سازی سایت در آن رعایت می شود. قالب سایت کاربر پسند طراحی می شود. و از همه مهم تر نکات امنیتی برای سایت فروشگاهی در آن لحاظ می شود. یکی از مهم ترین دغدغه های خرید و فروش اینترنتی امنیت سایت فروشگاهی است.

قیمت سایت فروشگاهی چقدر است؟!

بسیاری از عزیزانی که قصد طراحی سایت فروشگاهی دارند، اولین سوالی که برایشان پیش می آید این است که قیمت سایت فروشگاهی چقدر است؟!

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که در مقاله قیمت طراحی و ساخت سایت توضیح داده ایم، عوامل مختلفی وجود دارد. قیمت سایت بر اساس امکانات، نوع سایت، هاست یا سرور و... تعیین می شود. قیمت سایت فروشگاهی نیز از نکات گفته شده پیروی می‌کند.

قیمت سایت اول به شما و سرمایه ای که دارید و بعد به امکانات و نیاز های شما بستگی دارد. ممکن است شما به دنبال طراحی سایت فروشگاهی با قیمتی مناسب باشید. پیشنهاد ویرامند به شما این است که ابتدا سایت خود را با امکانات کمتر طراحی کنید. و بعد با توجه به گسترش کسب و کار و همچنین سرمایه، سایتتان را ارتقا دهید.

نوع سایت ( طراحی آماده_ طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس_ طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی) نیز بر قیمت سایت تاثیر دارد. همانطور که می‌دانید قیمت سایت فروشگاهی که با سایت ساز ها طراحی می شود کمتر از یک میلیون تومان است. همچنین قیمت یک سایت فروشگاهی وردپرسی بر اساس افزونه ها و قالب مورد استفاده برای وب سایت و عوامل دیگر تعیین می شود. و نسبت به قیمت سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی ارزان تر است. عوامل زیادی بر قیمت سایت تاثیر دارد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله قیمت طراحی و ساخت سایت را مطالعه کنید.

امکانات سایت فروشگاهی

امکانات زیادی کنار هم یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای را تشکیل می‌دهند. یکسری از امکانات در همه ی سایت های فروشگاهی یکسان است، ولی با توجه به نوع فروشگاه و محصولات، امکانات سایت با هم متفاوت است.

1. نیازمندی‌ها و اهداف کسب و کار

قیمت سایت فروشگاهی باید با نیازمندی‌ها و اهداف کسب و کار همخوانی داشته باشد. برای این منظور، باید به دقت نیازمندی‌های سایت فروشگاهی را شناسایی کرده و به تعداد صفحات، امکانات، سیستم مدیریت محتوا، نمایشگرهای تعاملی و سایر عوامل فنی توجه کرد.

2. طراحی و توسعه سایت

مراحل طراحی و توسعه سایت فروشگاهی نقش مهمی در تعیین قیمت دارند. میزان پیچیدگی طراحی، اندازه و پیچیدگی پایگاه داده، توسعه برنامه‌نویسی و امکانات اختصاصی می‌توانند بر قیمت تأثیر بگذارند. همچنین، نیازمندی‌هایی مانند طراحی ریسپانسیو و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو نیز در نظر گرفته شود.

3. طراحی و تجربه کاربری

یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت سایت فروشگاهی، طراحی و تجربه کاربری است. طراحی زیبا، متناسب با هویت برند و تجربه کاربری ساده و کارا می‌تواند ارزش سایت را افزایش دهد و در نتیجه در قیمت نهایی تأثیرگذار باشند.

4. امنیت و پشتیبانی

امنیت سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. نیازمندی‌های امنیتی، نصب و پیکربندی گواهی‌نامه SSL، رمزنگاری اطلاعات مشتریان و سیستم پشتیبانی فنی در تعیین قیمت سایت فروشگاهی تأثیرگذار هستند.

مقالات مفید:

مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی

استفاده از هوش مصنوعی برای سایت فروشگاهی

5. ارتباط با سایر سیستم‌ها و سرویس‌ها

اطلاعات تعاملی سایت فروشگاهی با سیستم‌ها و سرویس‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود. ارتباط با سامانه‌های پرداخت آنلاین، سیستم‌های مدیریت انبار و تحویل سفارشات، اتصال به شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های ارسال پیامک می‌توانند به قیمت سایت افزوده شوند.

در نهایت، تعیین قیمت سایت فروشگاهی نیازمند مطالعه و بررسی دقیق نیازمندی‌ها و خصوصیات فنی مورد نیاز است. برای به‌دست آوردن قیمت مناسب و عادلانه، مشاوره با متخصصان حوزه طراحی و توسعه سایت فروشگاهی توصیه می‌شود.

 

مشاهده پکیج های طراحی سایت فروشگاهی و سفارش سایت فروشگاهی

نظرات : (2)


None
1401-12-01

میشه بگید در کل قیمت سایت فروشگاهی مثلا برای لباس فروشی یا لوازم آرایشی با کدنویسی اختصاصی چقد میشه؟! مبلغ میخوام

پاسخ
None
1401-12-01

مبلغ دقیقی نمیشه برای طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی گفت. همان طور که در مقاله توضیح دادم باید امکانات مورد نظرتون رو لیست کنید. تا قیمت دقیقی از طراحی سایت فروشگاهی با امکانات مورد نظرتون بهتون اعلام بشه