قیمت طراحی و ساخت سایت با ویرامند که بهترین شرکت طراحی سایت بروجرد است.
  • نویسنده :
  • 1401-09-29

هزینه و قیمت طراحی و ساخت سایت

هزینه طراحی سایت با توجه به عواملی که در این مقاله به توضیح آنها می پردازیم متفاوت است. در واقع هزینه طراحی و ساخت سایت در شرکت های مختلف بسته به نوع خدمات آنها متفاوت است. باید بدانید که طراحی سایت با کیفیت و حرفه ای نیز ارزان نیست. در این مقاله سعی داریم به عوامل موثر در هزینه ها و قیمت طراحی وب سایت بپردازیم عوامل زیادی در قیمت نهایی طراحی سایت تاثیر دارند و ما در اینجا چند مورد را بررسی خواهیم کرد.

سایت ها به دو دسته داینامیک و استاتیک تقسیم می شوند

سایت استاتیک

این نوع سایت ها در گذشته بیشتر استفاده می‌شدند. اطلاعات صاحب کسب و کار در آنها درج میشد، آپدیت و ویرایش اطلاعات در آنها سخت بود. برای ویرایش اطلاعات به شخصی آشنا با برنامه نویسی نیاز بود. سایت های استاتیک در موتور جستجو پیشرفتی ندارند و نسبت به سایت های داینامیک هزینه و قیمت کمتری برای طراحی و ساخت سایت نیاز دارند.

سایت های داینامیک

نقطه مقابل سایت های استاتیک هستند. چرا که محتوای سایت به راحتی توسط ادمین یا صاحب کسب و کار قابل بروزرساتی است. و نیاز به فردی متخصص در برنامه نویسی نیست. هزینه هاست بالاتری دارند و بر اساس نیاز های شما قابل گسترش و طراحی هستند. همچنین نسبت به سایت های استاتیک هزینه و قیمت ساخت بالاتری دارند. و مهم تر از همه اینکه سایت های داینامیک در موتور جستجوی گوگل رشد بهتری دارند.

 

استفاده از CMS ( قالب آماده ) یا کد نویسی بودن سایت

در حال حاضر برای طراحی سایت دو روش وجود دارد. می‌توان سایت را با کد نویسی اختصاصی از صفر نوشت یا با استفاده از cms های اماده مانند وردپرس آن را طراحی کرد. در زیر به شرح هر کدام از این دو نوع می پردازیم.

طراحی سایت به صورت کد نویسی اختصاصی

در این نوع سایت با توجه به نیاز و سلیقه کارفرما یک سایت از صفر پایه گذاری خواهد شد. قالب اختصاصی برای آن طراحی شده، امکانات و کد نویسی صفحات مورد نیاز کارفرما انجام خواهد شد.

در طراحی سایت به صورت کد نویسی اختصاصی طبق سفارش از صفر وب سایت پیاده سازی خواهد شد. و به دلیل کدنویسی اختصاصی دارای محدودیت کمتر، انعطاف پذیری بسیار بالاتر، سرعت بالاتر، امنیت بالاتر نسبت به cms های آماده نظیر وردپرس است. قیمت طراحی و ساخت سایت در این روش نسبت به cms های آماده بالاتر است.

 

طراحی سایت با استفاده ازسیستم مدیرت محتوا (cms)

در این نوع طراحی کارفرما باید لیستی از نیاز های خود را به تیم طراحی سایت ارایه دهد. تا آنها بتوانند بعد از بررسی بهترین و مناسب ترین cms را برای پروژه درخواستی انتخاب کنند. cms میتواند وردپرس یا جوملا باشد.

این روش محدودیت هایی نسبت به طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی دارد. اما باید به این نکته توجه کنید که وردپرس سیستم مدیریت محتوای رایگان است. که در عین رایگان بودن امکانات بسیار متعدد و کاربردی دارد. این سیستم مدیریت محتوا، پرکاربردترین و رایج ترین پلاگین طراحی سایت است. و تا امروز طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

دامنه سایت

انتخاب و خرید دامنه مناسب، جزء اولین مراحل راه اندازی سایت است. ولی قبل از آن باید بدانید که دامنه Domain چیست و چگونه کار میکند. در واقع سرورهایی که شرکت های میزبانی وب از آنها برای نگه داری سایت های شما استفاده میکنند دارای آی پی هستند. که این آی پی به صورت عدد نمایش داده شده و هر دستگاهی که به اینترنت متصل است یک آی پی منحصر به فرد دارد. و از طریق آن آی پی میتوان دستگاه های مختلف متصل به اینترنت را شناخت.

دامنه سایت چیست؟

هر سایتی برای خود آی پی مخصوصی دارد. تصور کنید با وجود میلیونها سایت اینترنتی مجبور بودید تمام این اعداد را به خاطر بسپارید که عملا غیر ممکن بود.برای رفع این مشکل دامنه بوجود آمد. در واقع یک دامنه آن اعداد سخت را به یک مقدار قابل حفظ کردن و ساده برای تمامی کاربران تبدیل میکند. هنگامی که شما دامنه را در مرورگر وارد میکنید به صورت خودکار آی پی آن شناسایی شده و در نهایت سایت مقصد برای شما نمایش داده خواهد شد.

تعدادی از پسوندهای پر استفاده دامنه عبارت اند از:

Com            Net       Org      Ir       Biz        info

هاست و سرور

هاست (Host) به فضایی گفته شده که در آن اطلاعات و فایل ها و داده های وب سایت شما بارگذاری شده است. هاست ها فضای مختلفی دارند که با توجه به حجم داده های وبسایت شما و میزان بازدید سایت هزینه های متفاوتی دارند.

هاست یا میزبانی وب یک سرویس آنلاین است که این امکان را به شما می دهد که وب سایت یا برنامه وب خود را در اینترنت منتشر کنید. هنگامی که برای یک سرویس میزبانی وب (هاست) ثبت نام می کنید، اساساً فضایی را در یک سرور بصورت ماهانه یا سالانه اجاره می کنید. که می توانید فایل ها و اطلاعات موجود برای عملکرد درست وب سایت خود را در آن ذخیره کنید.

هاست فضای کوچک تری از یک سرور(server) است. به طور کلی می توان گفت سرور ها به بخش های کوچک تری تقسیم شده اند که به هر یک از این قسمت ها هاست میگویند. پس هاست ها به عنوان یک پشتیبان کننده از کل سایت ما هستند. مهم ترین تفاوتی که بین هاست و سرور وجود دارد این است که شما در هاست محدودیت دسترسی خواهید داشت. و تنها می توانید از امکاناتی استفاده کنید که از طریق سرور در اختیار شما قرار داده شده است.

اما سرور ها به این شکل نیستند و شما زمانی که از یک سرور استفاده می کنید، درواقع دسترسی کاملی به کل سرور دارید. و می توانید هر نوع تغییر که خواستید روی آن انجام دهید. تا زمانی که یک سرور را در اختیار داشته باشید می توانید از منابع آن به صورت کامل استفاده کنید. اما در هاست به صورت اشتراکی از منابع آن استفاده می کنید. انتخاب هاست یا سرور و همچنین امکانات آنها تاثیر زیادی در قیمت طراحی و ساخت سایت دارد.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

برای اینکه بتوانید کاربران و مشتریان خود را راضی نگه دارید نیازمند وبسایتی بدون نقص و به روز هستید. بعد از اتمام طراحی و ساخت سایت و شروع کردن کسب و کار خود ممکن است سایت شما با مشکلی مواجه شود. در این صورت شما برای رفع مشکلات یا بروز رسانی سایت همچنین اضافه کردن امکانات مورد نظرتان به تیم پشتیبانی نیازمند هستید.

پشتیبانی فنی شرکت های طراحی سایت از یک ماه تا ۶ ماه با توجه به نوع قرارداد رایگان است. بعد از این مدت برای پشتیبانی و به روز رسانی سایت باید طبق تعرفه های جدید هزینه پرداخت کنید. بهتر است پشتیبانی فنی را به همان شرکتی که کار طراحی وب سایت تان را برعهده داشته بسپرید. تیم ویرامند این اطمینان را به شما می‌دهد که بهترین و باکیفیت ترین سایت را با توجه به بودجه و نیازمندیهای کسب و کارتان ارائه دهد.

امکانات سایت

امکانات سایت رابطه مستقیم با قیمت طراحی سایت دارد. هر چه امکانات درخواستی بیشتر و تخصصی تر باشد تعرفه طراحی سایت بیشتر خواهد شد. بنابراین برنامه ریزی دقیق برای تهیه لیست از امکانات مورد نیاز کسب و کار، کاری ضروری است. چرا که با توجه به امکانات مورد نظر و کاربردهای سایت، شرکت طراح سایت امکان برآورد هزینه دقیق تری را برای اطلاع رسانی به کارفرما دارد.

ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت نیز یکی از امکانات و عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی وبسایت است. واکنشگرا بودن سایت را ریسپانسیو می‌گویند. یعنی سایت با هر نوع دستگاهی اعم از موبایل تبلت لپ تاپ و... با توجه به اندازه‌ی صفحه نمایش کاربر نمایش داده خواهد شد.

در حال حاضر کاربران زیادی از موبایل و تبلت برای بررسی و جستجوی اطلاعات مورد نظرشان استفاده می‌کنند. در صورتیکه سایت طراحی شده ریسپانسیو نباشد و کاربر مجبور به جا به جایی وبا زوم کردن مطالب شود، از وبسایت شما خارج خواهد شد. به سایت دیگری برای برآورده کردن نیاز خود میرود و ممکن است هرگز به سایت شما برنگردد. همین موضوع روی بهینه سازی و سئوی سایت شما تاثیر مستقیم و منفی می‌گذارد.

بالعکس ریسپانسیو بودن سایت شما باعث خواهد شد که بازدید کنندگان به مشتری تبدیل شوند. که همین موضوع تاثیر زیادی بر نرخ بازدید سایت و سئو ی سایت شما دارد. همه ی سایت های که در شرکت ویرامند طراحی می شوند ریسپانسیو هستند. و با تمامی نمایشگر هایی که می‌توان سایت را بررسی و مشاهده نمود سازگاری کامل دارند.

بهینه سازی و سئو ی سایت

همانطور که می دانید سئو ی سایت نقش بسیار زیادی در بازدید و فروش محصول و خدمات سایت را دارد. علاوه بر مقالات و کلمات کلیدی که برای افزایش رتبه ی سیو در سایت مورد استفاده قرار میگیرد، برنامه نویس نقش اساسی در بهینه سازی سایت دارد.

برنامه نویس حرفه ای و به روز می داند از چه تگ های در چه مکان های از سایت استفاده کند که هم رتبه ی سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجو افزایش داشته باشد، هم سئو کار یا وب مستری که قرار است بهینه سازی و محتوا سازی سایت را انجام دهد راحت تر و به درستی کارش را انجام دهد. به همین علت است که تجربه و به روز بودن دانش برنامه نویس در قیمت طراحی سایت تاثیر دارد.

مقلات مفید:

قیمت سایت فروشگاهی

ضرورت داشتن سایت برای کسب و کارها

نتیجه گیری

طراحی و ساخت سایت قیمت و تعرفه مشخصی ندارد. هزینه طراحی سایت بستگی به امکانات سایت، کدنویسی اختصاصی یا استفاده از سیستم مدیریت محتوا رایگان، سئو و بهینه سازی سایت، پشتیبانی فنی، کیفیت هاست و سرو، نوع دامنه و شرکت طراح سایت دارد.

قیمت و هزینه طراحی سایت فروشگاهی با سایت شرکتی کاملا متفاوت است چرا که امکانات متفاوتی دارند. در زمان سفارش سایت به نکات گفته شده در مقاله به خوبی دقت کنید. چرا که ممکن است با سفارش سایت های آماده یا سایت های وردپرسی در ادامه ی کسب و کارتان نیاز به هزینه های هنگفت برای سفارشی سازی سایت شوید. یا مجبور به کنار گذاشتن سایت و هزینه ی دوباره برای طراحی و ساخت سایت جدید باشید. و یا اینکه با توجه به نیازهای شما کدنویسی اختصاصی احتیاج نباشد این کاملا بستگی به نیاز، کسب و کار و خواسته شما دارد. شما می توانید از مشاوره رایگان ویرامند بهره بگیرید و با خیال راحت سفارش طراحی سایت خود را به یکی از شرکت های طراحی سایت بسپارید. برای مشاهده تعرفه طراحی سایت فروشگاهی توسط ویرامند میتوانید به این لینک مراجعه کنید

نظرات : (0)