هوش مصنوعی در طراحی سایت تاثیر بسیاری دارد و باعث افزایش فروش خواهد شد.
  • نویسنده :
  • 1401-10-29

انسان و کاربرد های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از جدید ترین و پر حاشیه ترین تکنولوژی زمان حال است. هنگام شنیدن هوش مصنوعی ناخود آگاه تصویر ربات ها به ذهنمان خطور میکند. ولی هوش مصنوعی فقط برای ساخت ربات نیست. به طور کلی هوش مصنوعی به کمک تفکر و عمل انسان گونه می‌تواند عملیاتی را انجام دهد که انسان در آن مهارت دارد.

هوش مصنوعی این امکان را فراهم میکند که در کمترین زمان ممکن و حتی بهتر از انسان عملیات را انجام دهد. ولی توانایی های هوش انسان را ندارد. چرا که این انسان است که موجب توسعه و شکل گیری هوش مصنوعی است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هوش مصنوعی و دریافت پاسخ سوال های اولیه ذهنتان مقاله هوش مصنوعی چیست را مطالعه کنید.

هوش مصنوعی در همه ی علوم کاربرد دارد. در بازاریابی، پزشکی، بلاکچین، علوم کامپیوتر و خیلی از موارد دیگر. در واقع انسان تا جایی که توانسته هوش مصنوعی را در تکنولوژی های عصر حاضر دخیل کرده است. همانطور که در علوم کامپیوتر پیشرفت و توسعه چشمگیری داشته است. در این مقاله قصد داریم کاربرد هوش مصنوعی در طراحی سایت را برای شما عزیزان شرح دهیم.

هوش مصنوعی و طراحی سایت

در حال حاضر هوش مصنوعی در

  • تجزیه و تحلیل و بررسی اطلاعات
  • پردازش متن
  • پردازش تصویر
  • پردازش صدا
  • یادگیر اطلاعات
  • پردازش زبان طبیعی
  • حل مسایل

برای طراحی سایت کاربرد دارد. ولی در آینده نه چندان دور موارد استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت بیش از پیش توسعه می یابد.

 

بهبود تجربه کاربر با استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از هوش مصنوعی در علوم و تکنولوژی های جدید بهبود تجربه کاربران است. و طراحی سایت نیز که یکی از شاخه ها و امکانات علوم کامپیوتر است نیز ازین علت مهم مستثنی نیست.

اما هوش مصنوعی چطور و چگونه میتواند تجربه گشت و گذار در سایت ها را برای کاربران اینترنت و وبسایت ها لذت بخش کند.؟! باید بگوییم که موارد بسیار زیادی از کاربرد های هوش مصنوعی در طراحی سایت وجود دارد. ما در اینجا چند نمونه از آنها را با هم بررسی میکنیم.

جستجوی صوتی و متنی در وب سایت ها

امروزه به وضوح میتوان دید که شرکت های بزرگ مانند گوگل از هوش مصنوعی استفاده می کنند. برای مثال شما وقتی کلمه یا عبارتی را در موتور جستجوی گوگل جستجو میکنید، گوگل تمام سایت هایی که ازین کلمه استفاده کرده اند را برای شما به نمایش میگذارد.

حتی صفحاتی که از معانی و مترادف های آن کلمه نیز استفاده کرده اند را برایتان در نتایج جستجو نمایش می دهد‌. برای نمونه ای دیگر از جستجوی متنی میتوان به غلط های املایی که هنگام تایپ رخ می هد اشاره کرد. حتی با وجود غلط های املایی گوگل متوجه اصل کلمه می شود و این امر میسر نیست مگر با هوش مصنوعی.

هنگامی که قسمتی از موزیک را برای جستجوی صوتی گوگل پخش می‌کنیم، گوگل نام موزیک و نام نوازنده همچنین تمام اطلاعات مربوط به آن موزیک را برای ما نمایش می‌دهد. در واقع با شنیدن قسمت کوتاهی از موزیک بقیه موزیک را حدس میزند‌‌. این دو مثال فقط دونوع از موارد استفاده پردازش صوت و متن در هوش مصنوعی برای طراحی سایت است. موارد زیادی وجود دارد که صحبت در مورد آنها ممکن است از حوصله شما کاربران عزیز خارج باشد.

یادگیری اطلاعات و پردازش تصاویر در وب سایت ها

بر اساس فناوری شناختی هوش مصنوعی به کسب و کارها این امکان را می دهد. تا تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را به مشتریان خود ارائه دهد. مانند خریدها، میتواند به سرعت الگو های موجود در داده ها را شناسایی کند.

اگر از سایت دیجی کالا خرید کرده باشید متوجه می شوید که بر اساس جستجوهای شما در میان کالا ها، کالاهای مشابه را به عنوان پیشنهاد به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این کالاهای تکمیلی را نیز به نمایش میگذارد. مثلا اگر شما در دیجی کالا به دنبال منگنه بگردید، میخ منگنه نیز در کالاهای پیشنهادی به شما نمایش داده خواهد شد.

باید گفت دیجی کالا یک وب سایت هوشمند است که توانسته با استفاده از هوش مصنوعی داده ها و اطلاعات کاربران را دریافت کند. و با توجه به همان داده ها، تصاویر محصولات دیگر را برای فروش بیشتر نشان دهد. و این باعث لذت بخش کردن خرید کاربران خواهد شد.

در واقع با استفاده از هوش مصنوعی یادگیرنده توانسته با دریافت اطلاعات از طرف کاربران در وب سایت خود بازاریابی محصولات دیگر را انجام دهد. می توان گفت که هوش مصنوعی در بازاریابی نیز مورد استفاده است.

هوش مصنوعی اغلب در کمپین های بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم های هوش مصنوعی می دانند که چگونه بهتر است با مشتریان بر اساس اطلاعات و داده های مشتری تعامل برقرار کنند. و سپس در لحظه ایده آل اطلاعات سفارشی شده را به آنها ارائه دهد.

استفاده از پردازش زبان طبیعی و حل مسائل

ربات های چت یا همان چت بات ها، برنامه های جدیدی هستند که اکثر سایت ها برای پاسخگویی ۲۴ ساعته و حل سریع تر مشکلات کاربران از آنها استفاده می‌کنند. ربات ها از پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی برای حل مشکلات کاربران استفاده می‌کنند. در واقع کاربر در زمان استفاده از چت بات فکر میکند که با ادمین سایت در حال مکالمه است.

هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل وب سایت

یک سایت باید هم برای موتور جستجو هم کاربر کاملا بی نقص باشد. بنابراین، تجزیه و تحلیل وب سایتی که به صورت کامل طراحی شده است بسیار مهم است. برنامه های هوش مصنوعی وجود دارند که برای همین موضوع طراحی شده اند مانند google analytics این ابزار با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی صفحات یک سایت را بررسی و تجزیه و تحلیل میکند. و گاهی اوقات بهترین راهکار را برای حل مشکلات به وب مستران ارائه می دهد.

شرکت ویرامند این افتخار را دارد که با استفاده از تکنولوژی های جدید زبان های برنامه نویسی و هوش مصنوعی وب سایتی اختصاصی و حرفه ای با توجه به نیاز های کسب و کار شما عزیزان طراحی کند. در صورت نیاز به مشاوره و سفارش میتوانید از منوی خدمات ما، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت ضروری است؟!

در این برهه از زمان کاربردهای هوش مصنوعی در حال فراگیر شدن و با گذشت زمان توسعه می یابند. بنابراین توصیه ویرامند به شما عزیزان این است که اگر قصد طراحی سایت حرفه ای و اختصاصی دارید تا حد امکان از تکنولوژی های موجود هوش مصنوعی در طراحی سایت استفاده کنید. چرا که موتور جستجو امتیاز ویژه ای به وب سایت شما می‌دهد. زیرا شما سایتتان را هم برای موتور جستجو هم برای کاربران در بهترین حالت خود قرار داده اید.

این مقالات میتواند برای شما مفید باشد.

استفاده از هوش مصنوعی برای سایت فروشگاهی

استفاده از واقعیت افزوده در طراحی سایت

نظرات : (1)


None
1401-11-19

چه جالب من اصلا نمی دونستم این مواردی که توی این مطلب گفتین کاربرد های های هوش مصنوعی در طراحی سایت هستن. همیشه از هوش مصنوعی یه چیزی مثل ربات تصور می کردم مثل ربات هایی که توی فیلم ها نشون میدن.

پاسخ