امکانات سایت فروشگاهی و تاثیر امکانات سایت در جذب مخاطب برای افزایش فروش کسب و کارها
  • نویسنده :
  • 1401-11-19

امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای

کاربران با استفاده از سایت های فروشگاهی علاوه بر صرفه جویی در زمان برای خرید کالاهای مورد نظرشان از راه رفتن در مسیر های طولانی و شلوغ اجتناب می کنند. اما این دو دلیل تنها دلایل استفاده از وب سایتهای فروشگاهی نیست. امکانات سایت فروشگاهی در کاربر پسند بودن سایت تاثیر زیادی دارد.

برای مثال روش های پرداخت و چت بات ها دو قابلیت از سایت های فروشگاهی هستند که به کاربر پسند بودن وب سایت کمک زیادی می‌کنند. وب سایت فروشگاهی که امکان پرداخت به چند روش و چند درگاه بانکی را دارد یا می‌توان با استفاده از چت بات ها با مدیران وب سایت ارتباط برقرار کرد. و پاسخ سوالات را در کمترین زمان ممکن دریافت کرد باعث می شود کاربران خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی را به خرید حضوری و فیزیکی ترجیح دهند. همین امکانات به ظاهر ساده و کوچک باعث می شود یک سایت فروشگاهی حرفه ای از سایت فروشگاهی معمولی متمایز شود.

در این مقاله قصد داریم اصلی ترین امکانات سایت فروشگاهی که برای یک وب سایت حرفه ای و کاربر پسند نیاز است را بررسی کنیم. قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاهی دانستن این مطالب ضروری است. و می تواند به شما کمک کند که انتخاب دقیق تر و بهتری داشته باشید.

مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی:

  • ۱. امکان جستجوی سریع
  • ۲. چند زبانه بودن سایت فروشگاهی
  • ۳. امکان چند روش پرداخت و پرداخت در محل
  • ۴. گالری تصاویر
  • ۵. پنل ادمین اختصاصی
  • ۶. قابلیت اعمال تخفیف و کوپن تخفیف
  • ۷. دسته بندی محصولات
  • ۸. امکان چند گزینه بودن حمل و نقل و ارسال
  • ۹. ارتباط با شبکه های اجتماعی
  • ۱۰. امنیت بالای سایت فروشگاهی

 

امکان جستجوی سریع محصولات

ممکن است فروشگاه اینترنتی شما شامل صد ها محصول باشد کاربران دوست ندارند برای پیدا کردن محصول مورد نظرشان زمان زیادی را صرف کند. وقتی سایت فروشگاهی امکان جستجوی سریع محصولات را داشته باشد کاربر با وارد کردن چند کلمه کلیدی برای محصول مورد نظرش زودتر به نتیجه می رسد. جستجوی سریع و پیشرفته یکی از مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی است چرا که به کاربر پسند بودن وب سایت کمک می‌کند.

چند زبانه بودن وب سایت فروشگاهی

اینکه کسب و کار شما فقط در کشور خودتان قابل استفاده باشد یا در کشورهای دیگر نیز بتوانید محصولات و خدماتتان را ارائه دهید تعیین می‌کند که سایت فروشگاهی شما تک زبانه یا چند زبانه باشد. اگر سایت شما یک زبان اصلی داشته باشد یک زبانه و اگر به یک یا چند زبان دیگر مجهز شده باشد دوزبانه یا چند زبانه می‌گویند. چند زبانه بودن سایت در سئو تاثیر دارد چرا که علاوه بر کاربران داخلی کاربران خارجی نیز از سایت فروشگاهی شما بازدید می‌کنند.

امکان چند روش پرداخت و پرداخت در محل

خیلی از کاربران از درگاه بانکی خاصی برای خریدهای اینترنتی خود استفاده می‌کنند. بنابراین برای لذت بخش کردن خرید کاربران همچنین حس امنیت به آنها نیاز است که سایت فروشگاهی قابلیت پرداخت با انواع درگاه بانکی و همچنین پرداخت در محل را داشته باشد. اولین فاکتور مهم برای مدیر یک سایت فروشگاهی باید راحتی کاربران سایت باشد. این امر امکان پذیر نیست مگر با طراحی سایت حرفه ای. در زمان سفارش طراحی سایت فروشگاهی از تیم طراحی حتما این امکانات را درخواست کنید.

 

گالری تصاویر یکی دیگر از مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای

زمانی که کاربر قصد خرید از سایت فروشگاهی را دارد به تصاویر بیشتری از محصول نیاز دارد. مشتری در خریدهای حضوری محصول را در دست دارد و از تمام زوایا شکل ظاهری، جنس محصول، رنگ و دیگر مشخصات محصول را بررسی می‌کند. اگر در خرید اینترنتی نتواند این نیاز ها را از طریق تصاویر برطرف کند حس ناامنی نسبت به خرید دارد و حتی ممکن است از خرید صرف نظر کند.

برای این منظور لازم است که وب سایت فروشگاهی قابلیت گالری تصاویر داشته باشد. از طرفی وجود گالری تصاویر علاوه بر حس امنیت در خرید به خاطر توقف کاربر روی تصاویر و بررسی آنها زمان بازدید از صفحات سایت افزایش می یابد. و همین موضوع روی سئو سایت اثر مثبت دارد.

پنل ادمین اختصاصی و حرفه ای

یکی از مزیت های سایت فروشگاهی حرفه ای وجود پنل ادمین اختصاصی است. با استفاده از این قابلیت می توان تمام گزارشات مربوط به موجودی انبار ها، فروش ، تراکنش های انجام شده، تعداد محصولات فروش رفته،نوع پرداخت ها، نحوه ارسال و... را دریافت کرد. همچنین در پنل ادمین اختصاصی می توان به صورت حرفه ای و دقیق تر تصاویر، متون، مشخصات محصول و موارد دیگر را مشخص کرد.

بنابراین پنل ادمین اختصاصی یکی از اصلی ترین و مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی برای دریافت گزارش های سایت و مدیریت راحت تر و دقیق تر سایت است. علاوه بر این در زمان مدیر سایت برای مدیریت سایت فروشگاهی صرفه جویی می شود. بنابراین برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی به این قابلیت توجه ویژه ای داشته باشید.

 

قابلیت اعمال تخفیف و کوپن تخفیف برای سایت فروشگاهی

امروزه بیشتر کاربران توجه ویژه ای به تخفیفات روی محصولات دارند. اینکه وب سایت فروشگاهی طوری طراحی شود که بتوان روی محصولات تخفیف گذاشت یا بعد از اولین خرید یا شرایط خاصی در خرید، کاربر کوپن تخفیف برای خرید های بعدی دریافت کند، امکان بازدید و خریدهای بعدی همچنین معرفی وب سایت فروشگاهی به دیگران را فراهم می کند.

قابلیت تخفیف کمک ویژه ای به رونق گرفتن کسب و کار می کند. در نتیجه وب سایتی که از قابلیت اعمال تخفیف برخوردار است وب سایتی کاربر پسند است و تجربه خرید اینترنتی را برای کاربران لذت بخش می کند.

 

دسته بندی محصولات در سایت های فروشگاهی

یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی قابلیت دسته بندی محصولات است. با این قابلیت مدیر سایت می تواند محصولات خود را واضح تر به کاربر یا مشتری نمایش دهد. برای مثال فرض کنید وب سایت فروشگاهی شما مخصوص لباس کودک است. زمانی که وب سایت شما دسته بندی محصولات نداشته باشد کاربر در زمان بازدید از سایت فروشگاهی شما همه لباس ها در سنین مختلف را باهم و کنار هم میبیند. در صورتی که ممکن است کاربر شما دنبال لباسی برای کودک ۲ یا ۳ ساله ی خود باشد.

دسته بندی محصولات این فروشگاه میتواند شامل لباس های نوزادی ۰ تا ۱۲ ماه، لباس های یک‌تا دو سال، دو تا سه سال، دخترانه، پسرانه و... باشد که هر کدام می تواند زیر شاخه های خود را داشته باشند. در این صورت کاربر میتواند با فیلتر کردن محصولات زودتر به نتیجه دلخواه برسد.

پس یکی از مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی قابلیت دسته بندی محصولات است. این کار به خرید راحت تر کاربر کمک می‌کند و تجربه ای لذت بخش برای کاربران ایجاد می‌کند.

 

امکان چند گزینه بودن ارسال و دریافت محصولات

یکی دیگر از امکانات مورد نیاز برای وب سایت فروشگاهی چند گزینه بودن ارسال محصول است. تیپاکس، پست، باربری و... گزینه های هستند که کاربر باید حق انتخاب آنها را براساس کالای خریداری شده داشته باشد. همچنین این امکان باید برای کاربران فعال باشد که در روز و ساعت مشخصی بسته پستی خود را دریافت کند. این قابلیت به کاربر کمک می کند تا محصول خریداری شده از فروشگاه اینترنتی شما را در زمانی دریافت کند که با برنامه روزانه اش هماهنگ باشد. از طرفی کاربر استرس بازگشت بسته پستی اش به مبدا را ندارد.

بنابراین چند گزینه بودن ارسال و دریافت محصولات از قابلیت هایی است که برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای باید به آن دقت کنید.

 

ارتباط با شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و...نقش مهمی در فروش و ارتباط کاربر با مدیر وب سایت را دارند. فعال بودن در شبکه های اجتماعی نوعی احترام به کاربر است، علاوه بر این در سئو وب سایت تاثیر دارد. همچنین نقش اطلاع رسانی را برعهده می‌گیرند. در مواقعی که کاربران به وب سایت دسترسی ندارند از طریق شبکه های اجتماعی می توان آنها را از شارژ مجدد محصولات یا محصولات جدید با خبر کرد.

همچنین کاربران می‌توانند از طریق شبکه های اجتماعی اطلاعات لازم و کافی را در مورد محصول مورد نظرشان به دست آورند. از طرف دیگر وجود شبکه های اجتماعی اعتبار وب سایت فروشگاهی را بیشتر می کند. همچنین نزد گوگل وب سایت محبوبیت بیشتری دارد.

امنیت بالا اصلی ترین قابلیت سایت فروشگاهی

یک وب سایت فروشگاهی باید برای کاربر و مدیر فروشگاه اینترنتی ایمن باشد زیرا هکر ها هر لحظه در کمین هستند. کدنویسی وب سایت فروشگاهی باید بدون نقص و باگ باشد چرا که یک خطای کوچک در برنامه نویسی می‌تواند دردسر های بزرگی برای مدیر سایت و کاربر داشته باشد. در نتیجه امنیت سایت فروشگاهی که یکی از مهم ترین و اصلی ترین امکانات سایت فروشگاهی است را دست کم نگیرید.

قابل ذکر است که همه موارد گفته شده در تعیین قیمت طراحی سایت فروشگاهی دخیل هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله قیمت سایت فروشگاهی را مطالعه کنید.

مقالات مفید:

استفاده از هوش مصنوعی برای سایت فروشگاهی

طراحی سایت یا اپلیکیشن موبایل؟

نظرات : (1)


None
1401-11-19

یه سوال هم داشتم ممنون میشم جواب بدید. برای طراحی سایت فروشگاهی وردپرس بهتره یا کدنویسی اختصاصی؟!

پاسخ